[ soul-diagnosis ]

the never ending soul diagnosis towards Him; The Creator of All Souls.

Thursday, January 29, 2015

survivor

ketinggalan.

saya pernah kena tinggal bas dahulu.
time tu saya kena repeat IELTS (International English Language Testing System) test.
minimum point needed is 6.5 above, tapi yang first test tu saya just dapat 6.0, maka saya re-sit the paper again.
tempat for the test being held at British Council in the centre of Kuala Lumpur, Malaysia.
saya terbangun lambat sebab malam tu saya burn the midnight oil, kan. hahaha. so pagi-pagi tu bas yang membawa kawan-kawan yang akan repeat sekali tu dah berangkat pergi meninggalkan saya. saya sempat melambai-lambai ke arah bas, tetapi pemandu bas mungkin sudah tidak perasan kelibat saya berlari anak di belakang ekor bas. at the moment, seriously saya rasa tak give up tengah jalan which is tak ambil ujian tu. just let go. let it be. dah nak buat macam mana..
jauh jugak kot Shah Alam dengan Kuala Lumpur. huuuu..
one thing. one thing keeps push me and go on with whatever it takes to go re-sit the test. yup. Al Hayyu Al Qayyum. Allah the Almighty Lord. just with that reason, i try to find one solution in the nick of time. exam dalam pukul 8.00 atau 9.00 am macam tu start, jadi saya dengan rushing mashing nya berlari ke stesen bas berdekatan. kot-kot ada bas rapid yang lalu lalang. ditakdirkan, no any rapid buses were spotted there. time time sangat diperlukan macam ni la dia tak nak muncul pulak kan. hukhukhuk. panik jugak sebenarnya time tu. yela, bersaingan dengan tiap detik masa yang bergerak, kan. berdegup degup jantung tu. ya Allah sempat ke tak ni.
a taxi. a red taxi muncul depan mata. tanpa berlengah lagi, saya menahan teksi tersebut dan terus meluru masuk ke dalam teksi. dengan berhubungan melalui talian dengan kawan saya yang berada di dalam bas, saya mendapatkan arah tuju ke bangunan council. berbekalkan RM 50, Alhamdulillah mencukupi tambang teksi. saya sampai ke tempat di mana kawan-kawan yang menaiki bas sudah tiba mendahului. saya rasa macam nak tanam muka dalam tanah.....sebab malu yang teramat. tak tahu nak sorok muka kat mana..huuu...yela sebab kena tinggal bas gara-gara terbangun lambat kan. huuu...berbagai-bagai pertanyaan disemburkan kepada saya pabila sampai di situ. OMG..only Allah knows.
Alhamdulillah, setelah adrenaline saya dah calm down, saya menduduki IELTS test dengan cermat dan tekun sekali. all out semua usaha di atas kertas. curahkan abes la kira. then, when the speaking part tu kan kena masuk one by one ke bilik test untuk face to face dengan examiner. nervous oo..
Alhamdulillah, done at the end .
fin .tamat .

* * * * *
jangan kena tinggal.

dakwah <-- .="" all="" allah="" and="" as="" being="" best="" burden="" business="" but="" caliph="" creator="" do="" ever="" for="" hard="" him="" i="" in="" is="" islam="" life.="" me.="" myself.="" nbsp="" of="" one="" p="" prefer="" product="" promote="" promoter="" realized="" responsibility="" s="" souls="" that="" the="" this="" too="" used="" why="" with="" word="" worldly="">
the most expensive and precious one. uncountable. ganjanrannya hanya di akhirat sana. bukankah nikmat terbesar dalam hidup seorang Muslim itu adalah Iman dan Islam itu sendiri ? once you feel the sweetness of it, you'll wanna share with people out there. kan ?
tidak semestinya hanya dengan menjadi doktor, cikgu, engineer, dentist, arkitek, ustazah, dan pekerjaan pekerjaan famous yang lain sahaja boleh menjadi pendakwah secara langsung. ada pelbagai lagi pekerjaan lain yang boleh juga menjadikan kita sebagai seorang pendakwah yang berjaya. betul. ( :
just apa yang penting, JANGAN KETINGGALAN gerabak. gerabak kereta api yang sedang laju bergerak meninggalkan sesiapa yang alpa dan lalai (saya pun termasuk). huuu. saya respect kat kawan kawan yang join usrah, halaqah, daurah, daulah, konsis,jaulah, persisten & berbagai-bagai nama program yang berbentuk dakwah secara zahir dan batinnya. which secara terang lagi bersuluh program berbentuk dakwah kan. pembinaan trainer of Islam . jundullah . ansarullah . training of trainers . so good masya Allah .
so, for whatever name/brand/tinted being promoting out there, or in here. please do take note and involve .
saham akhirat kalian , berilah sipi sipi sedikit kepada saya . berbagi pahala . heee ( : fastabirul khairat, kan .
just do it . in whatever shape that you could .
the effort being counted , not result . ain't ?

* * * * *
deactivate.

rasa macam nak deactivate account facebook for a while . feel it being diperhati. rasa macam semua orang tahu what's i am planning to, going to, doing etc (ayat bajet hot banyak stalkers) hahahaha . tapi serius la . rasa tak selesa pulak . nak hidden macam dulu la . being unknown . undetected by kuasa kuasa besar (ewahhhh..macam gempak sangat je kan) hahaha . remain 'silent' in my unique way . being asfa ansary .

* * * * *
engaged.

saya tak engaged dengan siapa siapa, harap maklum . sekian .
if you the person (you know who you are) , the answer is always no . i'm so sorry . Allah nak bagi kau seseorang yang lagi better . far better . perancangan dan urusan Dia, siapa tahu . bukan sebab aku dah berubah ke apa ke , just Allah yang changed the heart in 360 degree; in kawaii way . ya Muqallibal Qulb . Dia Maha Membolakbalikkan hati hati insan . even me myself so unbelieveable this sort of things can happen to myself . haahaha . hebat kan Allah . kehidupan kita semua dah terperinci termaktub dalam Luh Mahfuz . incridible .subhana Allah . masha Allah .

* * * * *
compnamL, Inc.

insya Allah in process. just progressing dia tu macam tak berapa nak progress je . kalau tengah buffering tu, emm... dalam 10.99% je baru . so sad . siapa ada RM 1,000.00 sahaja, aku nak pinjam pergi program IMKK . hahahaha . macam ada je orang nak bagi pinjam kalau annouce kat sini kan . kot-kot ada . belum cuba belum tahu . jadi kita cuba tulis (taip sebenarnya) kat sini . cuba try test . leave your details in comment below . (percubaan at risk)

* * * * *
congratulation.

to my dearest housemates . Misz , Izza , Jay , Bashu , Shira . for the Hipprocrates Oath . sudah disumpah menjadi doctor , maka bermulalah satu lagi tanggungjawab untuk digalas . in case dalam aeroplane ada orang collapse , then stewardess panic cari is there any doctors in here ? korang kena mengaku tau . cepat-cepat berikan bantuan kecemasan to needy one . may Allah SWT always guides and blesses all of you . in case any of you read this , doakan opah juga (opah adalah panggilan glamer femes amous saya di dalam rumah menteng ) hahahaha . senget . anything roger roger la kalau dah balik malaysia naa . join la Malaysia Red Crescent Society korang ! heeee ( :

* * * * *
iman ; deus ex machina (penyelamat).

survivor . dalam apa jua pancaroba yang menghalangi . susah kan . i know . saya pun . zaman fitnah . zaman pengakhiran . so scary . creepy . manusia hilang kemanusiaan . hanya dengan iman , kita boleh terselamat . aslim taslim . Islamlah maka kamu selamat .to the non muslim , who maybe read this post.. welcome to the beauty of Islam Empire . yang buruk jahat semua daripada diri saya sendiri, jangan kaitkan dengan agama saya . agama Islam cukup sempurna dan cantik sekali . beyond the limits . keep searching the truth . tidak semestinya ramai itu benar , barangkali yang sedikit dan minoriti itu benar . quality not quantity dear . may Allah SWT keep saving me and you .

0 sharing words: