[ soul-diagnosis ]

the never ending soul diagnosis towards Him; The Creator of All Souls.

Friday, October 21, 2011

reveal



the last time i wrote here was on 27th of March. ..and today is 21st of October. huish. dah berapa kurun dah biarkan blog ni bersawang sawangan dan berhabuk habukan. sian awak..xda orang jaga, xda orang jenguk. siapa la tuan awak tu. tak bertanggungjawab betul. tinggalkan awak terbengkalai berabad lamanya. emm..biane blog~ hontou gomen nehh..but here i am, im back!! coming for you. hehe. ^^ insyaAllah mari kita sama sama pure kan lagi niat. kerana apa. untuk apa. demi apa. ok? set. deal. Allahu musta'an.


saya nak revealkan sesuatu. i wanna make things clear up. lets begin! first and foremost, tercetusnya idea untuk mewujudkan  blog ni adalah berpasak dan berpaksikan ayat 8 dan 9 dari surah Al-A'la. atas sebab itulah, awal awal dulu blog ni namanya "Reminder For You And Me" dan atas dasar dari 87:8-9 ini jugaklah yang menyebabkan saya menyamarkan diri dengan berselindung disebalik nickname Ilham Rfyam. its just too simple how i got this nickname. ilham; ilham dan idea dari Dia yang Maha Mengilhamkan untuk saya buat blog ni. rfyam; short form dari reminder for you and me. from that simple starting, i started blogging here. 


and when the time goes by, lotsss of things happened and changed. i realised something. sayap yang patah. im not strong enough for all this. im just cant. and for this and that yang ntah macam macam lagi yang maybe xda la secomplicated mana tapi mungkin saya yang tercomplicatedkan. xmengapalah. the point here, i want you, you, you and you whoever read this know that whatever that i had posted, wrote, shared, commented and so on...i done all those things for MYSELF. not for you, you, you or even you! selfish gila. kedekut. tamak haloba. untuk diri sendiri je pikir. teruk kan? haha. terpaksalah. xtau nak buat cemana dah. sebab saya bukan budak baik, saya banyak buat jahat. dosa bertimbun timbun mencecah langit. tapi saya still dengan muka tebalnya dan ada hati nak jugak memberi sesuatu kepada kamu. ya, kamu yang membaca. ahh memang tak kira! nak jugakkkk! nak jugak beri sesuatu. tak besar, kecil je pun xpe. tak banyak, sikit je pun xpe. as long as i still want be one of them; yang sedang berusaha kuat memberi kepada orang orang lain, sibuk mengisi jiwa jiwa lain. i want to be like them. memberi tanpa batas.







saya xda apa apa. jadi saya xtahu apa yang boleh saya beri. jadi even tempangnya saya, sengetnya saya, jatuhnya saya, tergoleknya saya, terkedek kedeknya saya, terkemut kemutnya saya, still, still i wanna give something to others. *malunya ngaku ceni* aigo0~ unbelieveable sungguh kamu arini eh asfa ansary. dari mana dapat kekuatan ntah nak reveal suma menda ni. -___-" sebelum saya berubah pikiran, baik teruskan biar tuntas!

makanya, sudi sudilah terima pemberian saya yang ntah ape ape ni~~ huu.. ni yang saya termampu. and i am trying to give my best to others. i wanna all out everything! i wanna live up to the fullest; just for Him. the One who never ever left me behind no matter what so ever condition i am facing. =") dari suma inilah, Soul_Diagnosis memunculkan dirinya, menggantikan Reminder For You And Me.



the never ending soul diagnosis towards Him; The Creator of All Souls.


i just love this tagline so much. it is really me. im always in process; its never ending. until the last breath. =') dan Asfa_Ansary mula menghadirkan dirinya jua, menggantikan Ilham Rfyam. its my email. ashfa_ansary@yahoo.com. yup, ashfa doesnt has any meaning, dats why i change it into asfa. asfa; pure. ansary; helper, aider, healer. i just love the meaning so-so-so-so-sooooo much. TT.TT it just too precious for me. deep inside me, i always wanna be like that. membantu menyelamatkan jiwa jiwa yang memerlukan pengharapan dan cahaya menuju Dia, menyembuhkan jiwa jiwa yang kesakitan lagi keperitan terperangkap dalam kesempitan dunia yang mengongkong,  menenangkan jiwa jiwa yang dalam keletihan gersang tanpa basahnya iman. sobs. sobs. *ok malu lagi ngaku ceni* agak over di situ. xlayak betul keluarkan penyataan2 tadi. malu ar. malu ngan diri yang ntah papentah ni. hukhuk. ok dah abaikan. apa yang penting doakan saya ep. tanpa doa doa korang kan, ntah cena la hidup asfa ansary yang sorang ni. 

what i wish, and i really wish rite now...saya mahu memberi sebanyak banyaknya apa yang saya miliki. memberi tanpa syarat. memberi tanpa jemu. memberi tanpa henti. memberi tanpa batas. apa rasanya memberi tanpa batas ya? nak sangat rasa. jom! sama sama try jom! nanti baru leh tau macam mana rasanya. mesti best! satu nikmat, satu kebahagiaan. moga Dia tarik kita dekat dekat, tak biarkan. pegang kita kuat kuat, tak lepaskan. harap dengan sangat.



3 sharing words:

Mabrouk my dear.. May He lead your way and makes your wishes come true..

~ tetap memberi walau banyak dosa.. itu lebih selfish sebenarnya.. ^^ dan selfish ini paling bagus.. hehe..

::kerana kita mahukan kebaikan itu mengalahkan dosa dalam neraca timbangan Allah.. lalu kita tetap memberi..

Allahu'alam.
 
=') huu~ jzkk syifa'..
doakan sy selalu plisss. yeh? ^^
 
doa sama2 meyh..
every lintasan hati kita pada kawan2 kita Allah dengar kan..
nak sentiasa ada lintasan hati n perasaan yang baik.. n ia jadi doa dari kita..

dan tanpa sedar para Malaikat pun akan mendoakan kita...


waaaahhh.. siok bena... ~_~