[ soul-diagnosis ]

the never ending soul diagnosis towards Him; The Creator of All Souls.

Saturday, October 20, 2012

do i deserve you?








sayang. kasih sayang. 

tumbuh dan menebal terhadap seseorang apabila insan itu mulai banyak berkorban untuk kita. terhutang budi, terhutang nyawa. ummi abah, ibu ayah, mama papa : mereka insan-insan yang banyak sangat sacrifice untuk kita sejak kecil sampai sekarang. berdirinya siapa kita saat ini, atas susah payah, jerih perih dan doa-doa tulus mereka. we feel blessed with it. :') dalam membesar, kita berusaha untuk membalas setiap pengorbanan mereka dengan pelbagai cara tanpa henti. sebab nak mereka feel worthy adanya kita sebagai anak. kita usaha nak jadi anak yang soleh solehah untuk mereka. 

but when it comes to our iman, Islam. have you ever wonder..who has sacrifice the most for us to be blessed with this truth? 

.

.


.


.


ya. dia. kekasih Allah. 
Rasulullah sallahu'alaihi wassalam. :''


if you go through the seerah deeply with your heart. tears burst out. its too much. too much of hardship, survival, sacrifices, struggling, trembling, endurance, combat, endeavor. non stop until his last breath. all for the sake of this ummah. for us. 

pain. its painful. bila tengok diri. tilik setiap satu apa yang dah kita buat selama ini. tunjuk hati, nilai sendiri. porak peranda, compang camping. kotor. menghitam. kelam. mengeras. deserve ke kita ni to be his ummat? deserve ke kita atas segala pengorbanan dan darah baginda? sejauh mana kita appreciate iman yang kita dapat hari ini? 

ada masa, kadang.. kita buang-buang je. 
ada masa, kadang.. kita baling campak letak tepi.
ada masa, kita sia-siakan sendiri.. jatuhkan maruah Islam depan mata dunia.


malu. malu lihat diri. kalau seribu kali boleh ulang. malu. tak layak.

.

.


.



.


do i deserve? 



NO.




menitik-nitik. 

aah, dah dah. cukup. 
get up bro. 
do something. 
nangis je dapat ape ntah.

0 sharing words: